Planlösa som vi ofta är tog vi, på fredagseftermiddagen, motorvägen österut. Det fanns några campingar i bakhuvudet. Bland dem fanns bland annat den camping Ellan och Mange “står säsong” på – Waxholm Strand. Vi har besökt den för några år sedan (se Bolviks camping) men aldrig campat där. Efter en snabb kontroll, att vårt tilltänkta helgsällskap verkligen fanns på plats, genade vi över Enköping till norra Stockholm.

När vi kom fram hade Mange och Ellan ordnat en plats åt oss precis intill deras vagn. Efter lite trixande och backande kom vi till slut på plats högt uppe i en sluttning med utsikt över hela campingen. Likt förra gången vi var här hade vi även denna gång ett missöde. Jeepen fick värsta övertrycket i kylaren och POP så smällde det till och bilen började spotta och fräsa kylarvatten. Vad vi vet finns det ännu spår i gräset där familjen Dorfmeisters bil vilade över natten. 😉
Kvällen tillbringade vi sedan utanför Ellan och Manges vagn tillsammans med deras icke våldgästande gäster.

På lördagen tänkte vi oss en kort utflykt över sundet för att spana in Mista camping som det var sånt tv-rabalder om för några år sedan. Precis när vi når fram till deras bom poppar den där jä*la kylarslangen igen. Bara att vända åter och uppsöka närmaste mack. Medan Micke meckar bil latar jag och ungarna oss på en brygga i solen. Hunden badar, killarna kastar macka och Micke svär. Idylliskt!

Tillbaks på Waxholm Strand hade solen ställt sig högt och hett på himlen. Den jättefina stranden lockade inte bara oss utan vi trängdes tillsammans med en skock nollåttor om de sista dyrbara sommarsolstrålarna (jag hade bikiniränder kvar långt in i november efter den brännan). Minigolf och glass fyllde också våra sinnen denna eftermiddag. Efter en skön dag i sällskap av goda vänner avrundade vi natten under Ellan och Manges parasoll. Att jag inte minns så mycket mer beror så klart på att det har gått en lång tid sedan vårt besök och har inget att göra med vin.

Söndagen kom och ekipagen började röra på sig. Vi stod länge i valet och kvalet att lämna kvar vagnen, för att inte påfresta jeepen för hårt. För att testa om Mickes lagningar höll åkte vi in till Täby och åt middag. Då det kändes bra åkte vi åter igen ut till Waxholm för att hämta vagnen. Campingen var vid detta lag helt död. Den igår så sprudlande sommarcampingen låg nu i ett dystert höstsken. Vi rullade sakta hemåt för en ny arbetsvecka.