De senaste gångerna vi har varit “ute” med vagnen har vi åkt tillsammans med andra så nu längtade vi efter en vanlig, lugn campinghelg med familjen. Sagt och gjort! Vädret på fredagen var så vackert att jag ringde Majk och hörde om vi skulle ta oss en tur över helgen. Han nappade så klart direkt. Jag kom hem från jobbet strax efter 14 och då Majk kom ett par timmar senare hade jag stuvat in allt behövligt i vagnen. Min plan var att åka ner till Sörsjön strax utanför Norrköping men då de inte, trots upprepade försök, svarade på telefon vågade vi oss inte på en vinst och förlust-resa utan vi satte istället kurs mot Djulöbaden i Katrineholm. Det skymde rätt rejält då vi rullade in på campingen men då vi i receptionen hade fått tips om några platser som var lättrangerade och hade grusbädd så gled vagnen på plats vid första försöket och vi kunde rätt snart sitta runt vår lilla grill och varva korv med marshmallows. Kvällen avslutades sedan i tv-soffan. Vi som sällan tittar på tv hemma njuter verkligen av att bara ligga på rygg och glo då vi är i husvagnen.

Lördagen bjöd på kallt men vackert väder. Vi tog det lugnt och åt frukost vid 10-tiden. Efter frukosten tog vi en långpromenad. Intill campingen ligger ett litet sommarstugeområde och vi snitslade oss genom det, runt längst campinginfarten och via Djulö herrgård ner till badplatsen. På den stora badplatsen lekte sedan barnen med de många och roliga lekredskapen medan jag och Majk satt med näsorna riktade mot solen. På väg tillbaks till vagnen handlade barnen lördagsgodis och jag passade på att diska upp den disk vi hade samlat på oss. Diskplatsen är integrerad i det rum som fungerar som matplats och tv-rum vilket gör att miljön känns hemmalik och ombonad. Toaletterna däremot är inte det mest inbjudande jag har sett men de var välstädade och stora så visst dög de för ändamålet.
Medan barnen tittade på film inne i den varma vagnen slappade jag och Majk i varsin solstol i lä. När vi kände oss stärkta av sol och öl påbörjade vi middagen och höll oss sedan inomhus resten av kvällen.

På söndagen tog vi, om möjligt, det ännu lugnare och då Majk checkade ut oss redan på förmiddagen hade vi ingen stress att hinna iväg innan receptionen stängde för dagen. Vi rullade in på gården hemma runt 18-tiden efter en lugn och skön helg på fem man hand.

+ Välskött camping
+ Hemtrevligt
+ Kalasfin strand med lekplats

– Betalsystem i duscharna

SCR har satt tre stjärnor på campingen

Vi betalade 165:-/natt inkl. el

//Eva

2 Kommentarer till “Djulöbadets Camping 17-19/10-08”
  1. Verkar som ni haft en underbar helg i Katrineholm!

2. Nyanders skriver:

Tjenare,
    kan bara hålla med om att Djulöbadet är en toppencamping. Vi kom dit en helg i augusti -07 när det egentligen var fullt pga en fotbollsturnering för ungdomar i Katrineholm. Men inga problem där inte, några gubbar funderade lite och efter en stund hade de fixat en plats till oss. Sådant uppskattar man!

Vi har pratat om att dra dit i sommar igen.